DIETA,  DIETOTERAPIA

Rami Abrams, Vicky Abrams „Dieta keto dla bystrzaków” – recenzja książki o diecie ketogenicznej

Dieta ketogeniczna jest chyba jedną z najbardziej kontrowersyjnych diet, jakie stały się popularne w ostatnim czasie. Tak jak inne sposoby żywienia, ma swoich zwolenników i przeciwników, którzy twierdzą, że wprowadzenie organizmu w stan ketozy może skończyć się źle.

Co to właściwie jest ta dieta ketogeniczna?

Dieta keto ma na celu poprawę zdrowia, pozyskanie energii, wspomóc zdrowie układu sercowo-naczyniowego.

Dieta keto skupia się głównie na tłuszczach, ale zdrowych tłuszczach. Wprowadza organizm w stan ketozy, czyli stan, w którym organizm czerepie paliwo dla komórek z tłuszczów, a nie z węglowodanów.

Stosunek makroskładników w diecie keto wynosi:
70 % tłuszczu,
25 % białka,
5 % węglowodanów.

Ilość węglowodanów w tym przypadku nie powinna przekraczać 50 g dziennie.

Moda na dietę ketogeniczną

Czy można mówić o modzie na ten rodzaj diety?
Myślę, że nie, bo jak podają autorzy książki, wzmianki o takim sposobie odżywiania się znajdują się w greckich tekstach medycznych z 400 roku p.n.e.

Korzyści z diety keto według R.V. Abrams

Autorzy wymieniają poniższe korzyści z wprowadzenia diety keto:

- szybkiej, ale i skuteczna utrata wagi,
- obniżenie ryzyka zachorowania na cukrzycę,
- zmniejszenie uczucia zmęczenia,
- oddziaływanie przeciwzapalne,
- zmniejszenie ochoty na zachcianki,
- ustabilizowanie się poziomów glukozy,
- poprawa snu, nastroju i zdolności umysłowych,
- obniżenie poziomu cholesterolu.

Potencjalne minusy diety ketogenicznej

W książce "Dieta keto dla bystrzaków" autorzy wymieniają również minusy stosowania tej diety.

Należą do nich jest tzw. grypa keto, niedobory substancji odżywczych, oddech keto lub kwasica ketonowa.

Każdy z tych potencjalnych efektów jest omówiony w książce.

Wybór zdrowych tłuszczy do diety keto

Aby dieta keto działała pozytywnie na nasz organizm, powinna opierać się na zdrowych tłuszczach, które dzielą się na 4 rodzaje.
Są to tłuszcze:
- nasycone,
- jednonienasycone,
- wielonienasycone (np. omega-3),
- cholesterol, który jest nazwany przez autorów "kuzynem tłuszczu".

Dieta keto krok po kroku

Rami Abrams i Vicky Abrams przeprowadzają czytelnika krok po kroku przez proces przejścia na dietę keto.
Uczą, tłumaczą i mobilizują jak:
- skomponować keto spiżarnię,
- poradzić sobie z jedzeniem na mieście,
- wybrnąć podczas rodzinnych imprez,
- poradzić sobie podczas okresu przejścia w ketozę,
- przygotować posiłki na każdą porę dnia.

Książka wyposażona jest w przepisy kulinarne dla diety keto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *