„Sekrety mistrza fotografii cyfrowej”, czyli Scott Kelby zdradza swoje sztuczki
Jeśli pasjonujesz się fotografią, bardzo możliwe, że Scott Kelby jest Ci znany z książek o fotografowaniu. A napisał ich już sporo, bo około 100!. Jest również współtwórcą kursów fotograficznych online, warsztatów korzystania z Lightrooma. Co wartościowego Scott Kelby radzi w pozycji “Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjęcia krok po kroku”?
Książka składa się z 12 rozdziałów, podzielonych na tematykę:
-
ostrości zdjęć,
-
doboru obiektywów,
-
fotografii krajobrazowej,
-
profesjonalnych zdjęć z podróży, w tym usuwaniu ludzi z tła,
-
fotografii portretowej,
-
zastosowania lampy błyskowej,
-
fotografii ślubnej,
a nawet zdjęć sportowych i drukowania fotografii
Nie jest to książka, która przedstawia pierwsze kroki w profesjonalnym robieniu zdjęć. Określiłabym ją bardziej jako zbiór sztuczek, porad, a nawet sekretów, które mogą być nowe nawet dla kogoś, kto już rozpoczął swoją przygodę z fotografowaniem.
Każdy rozdział jest podzielony na konkretne zagadnienia i nie przypomina “lania wody”. Przykładem może być rozdział pierwszy dotyczący ostrości zdjęć. Scott Kolby radzi i nawiązuje w nim do wielu aspektów, mających wpływ na robienie ostrych fotografii.
Przykładowo są to: użycie statywu, samowyzwalacza, zdalnego spustu migawki, wyostrzanie zdjęć po fakcie, czyli przy pomocy Lightrooma czy Photoshopa.
Czy pomyślałbyś, że trzymanie łokci blisko tułowia ma wpływ na ostrość zdjęć? Niby proste, a jednak nie zawsze proste rozwiązania są dla nas oczywiste!
Co szczególnie zainteresowało mnie w sztuczkach Scotta Kelby’ego?
To, że autor rozkłada każdy temat na części.
Nie skupia się tylko na technicznej stronie fotografii, ale zawiera w książce informacje dotyczące klimatu zdjęć, światła, ale i tego, co można zrobić z nimi dalej, czyli obróbki.


Zobacz również

„Dzieciństwo do poprawki. Uwolnij się od cienia rodziców, energetycznych wampirów”- recenzja książki Sylwii Sitkowskiej
10/05/2021
Recenzja książki. Paweł Cengiel „SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy”
17/11/2020